Дизайн блог

перейти до портфоліо

Polaroid і дизайнер його бренду

фірмовий стиль Polaroid, бренд

У 1958 році Polaroid найняв графічного дизайнера Пола Ґімбарбу для розробки нового візуального бренду, який би відокремив їх від Kodak в очах споживачів. Те ще зробив Пол було на диво просте, гарне і володіло власною унікальною візуальною мовою. В основі його роботи були система кольорових смуг та ?рифт без засічок.

Далі — переклад запису з блогу Пола Ґімбарби:

У 1957 році світ значно відрізнявся від того, що можна бачити зараз. The National Geographic Magazine мав ту саму обкладинку, що і десятиліття тому. Pan American Airways був головним американським повітряним перевізником, його літаки маркувалися примітивним логотипом-абревіатурою PAA. Eastman Kodak почав ідентифікувати себе у своїй національній рекламній кампанії відігнутим правим нижнім кутиком з червоним логотипом на жовтому фоні.

старий американський графічний дизайн
Саме так вигдаляв графічний дизайн у далекому 1957.

графічний дизайнер
Пол Ґімбарба.

Я розпочав цей проект працюючи два дні на тиждень у будинку старої фабрики на Віндзор-стріт у Кембдріджі, де Полароїд розмістив департамент продажів та реклами. Я витрачав ці дні на наради та створення відділу дизайну, а також розробку системи для керування виробництвом друкованої продукції. В ін?і дні я працював у на?ій двокімнатній квартирі в Гарвардському Парку за старим столом та приладдям на сотню доларів.

фірмовий стиль Kodak
Так виглядав Kodak того часу

Ось проти чого ми повстали. Проти насичення світового ринку фотографії жовтим кольором Kodak, а тим паче ринку США.

старий фірмовий стиль Polaroid
А таким був стиль Polaroid

До мене, керівництво Polaroid заручилося підтримкою дизайнерської фірми, яка створила для точок продажу цю упаковку в сірих кольорах. Звісно жовтий Kodak одразу проковтнув її. Ходили чутки, що сірий та червоний та фірма обрала з розрахунком на Едвіна Ленда (засновник Polaroid), адже вони були ?кільними кольорами MIT, випускником якого він був.

старий лого Polaroid проти нового
Старий стиль Polaroid проти оновленого

У той час, коли Polaroid, як бренд, не був пов’язаний з фотографією і багато хто не міг правильно вимовити назву продукції, наполегливо називаючи її Poyl-a-rode — було невдало обрано ?рифт, через малу різницю між буквами “а” та “о”.

оновлений логотип Polaroid
У новому логотипі такої проблеми немає.

Мій типографічний знак для Polaroid, 1958. Шрифт — версія News Gothic від American Type Founders, ?рифтовий дизайнер Morris Fuller Benton.

оновленні вивіски
Нові вивіски.

Одним з пер?их проектів було створення вивісок, які б відповідали новому іміджу продукції. О, це була не проста задача знайти виробників готовових працювати в простому стилі. Вони продавали ту ж продукцію пивоварам, та полюбляли вставити каскадні водоспади.

оновлена коробка
Нова коробка.

Моя пер?а коробка. Це був 1958 рік, вий?ли вони в малій кількості.

дизайн упаковки
Нова коробка.

Чорний край упаковки дав нам перевагу над жовтим кольором Kodak. Роки по тому й ін?і фотографічні продукти почали пакувати таким чином. Коли я зробив це, то зустрів протидію з боку деяких менеджерів середньої ланки. Вони повторювали Ернста Діхтера, гуру того часу, який сказав, що чорний колір — нездоровий і хворобливий.

дизайн упаковки
Уся лінійка товарів.

Вся лінія товарів, що я розробив у 1958 році на своєму старенькому де?евому столі.

helvetica
Neue Haas Grotesque.

Я зробив це коли Polaroid випустив пер?у камеру з фотоелементом для автоматичної експозиції. Тут я впер?е використав Helvetica, яка тоді називалась Neue Haas Grotesque. А знай?ов її у Швейцарії в 1959 році, так що рік був 1960 або пізні?е.

дизайн упаковки окулярів
Упаковка окулярів.

1962 рік. Мій улюблений дизайн для упаковки продукції. Він був настільки популярним в Європі, що став фактично класичним для сонячних окулярів.

пер?а кольорова плівка
Пер?а кольорова плівка.

У цьому ж році, Polaroid випускає пер?у моментальну кольорову плівку на ринок. Проста силуетна ілюстрація показує, яка модель камери всередині. Друкована продукція була бідною через брак бюджету на вищу якість. Тому така силуетна техніка здавалася ідеальним рі?енням.

пер?а кольорова плівка
Пер?а кольорова плівка.

Ця ж техніка ілюстрації використовувалась і для газетної реклами, де якість фотографій була не на рівні сучасної фотографії.

реклама
Виставка.

І знову силует камери на великому дисплеї під час виставки.

дизайнер за роботою
Переїзд.

До 1960 року я закінчив своє 18-місячне завдання з створення відділу дизайну та супроводу продукції Polaroid у Кембріджі. Разом з дружиною та донькою ми переїхали до Кейп-Коуд, де я збудував нормальну майстерню з темною кімнатою для фотографій у двомісному гаражі площею близько 45 м2. Саме тут я створив сотні дизайнів з нуля для Polaroid, з допомогою тимчасових асистентів, які навчалися тут основам графічного дизайну.

дизайнер упаковок
Дизайн упаковок.

У 1966 я створив цілу лінію таких упаковок.

дизайн упаковки
Тестова упаковка.

Цю тестову упаковку було створено з полірованого листка чутливої до тиску кольорової плівки.

дизайн
Нова продукція.

У 1973, керівництвом було вирі?ено ввести плівку квадратного формату.

дизайн пачка
Нова продукція.

На той час Polaroid почав продавати велику кількість продукції в мережах супермаркетів. Це було справжнім викликом для упаковки, адже її використовували і як будівельний матеріал для різних промо-конструкцій всередині магазину. Багато хто у відділі продаж заперечували проти такого мінімалістичного дизайну, але на мою думку саме дизайн продає продукт. Менеджери з продажу воліють писати одразу все на упаковці, ось чому, за винятком продукції Apple, ринок втоплено у візуальному забрудненні.

дизайн конструкції
Вигляд у конструкції .

Ось як кілька продуктів виглядають коли їх покласти разом.

дизайн пачка
Ч/б плівка.

Частина упаковки 105-ої плівки представлено як негатив.

дизайн нового фірмового стилю
SX-70.

Моя робота для продукту SX-70, 1972 рік.

дизайн аксесуари
Аксесуари SX-70.

Дизайн набору аксесуарів для SX-70 створено у той самий відрізок часу.

дизайн фото
Фотокамера SX-70.

1974 рік. Дизайн для ін?их продуктів у лінійці продукції SX-70.

новий дизайн
Pronto!

1975 рік. Дизайн упаковки для нового продукту Pronto!

макет дизайн
Макет упаковки Pronto! RF.

1976 рік. Макет упаковки для камери Pronto! RF.

дизайн для фото
Квадратна камера.

Приблизно у той самий час я веселився розробляючи упаковку для нової камери, що могла працювати як з прямокутною так і з квадратною плівкою.

робота дизайнера
Я за роботою.

Тим часом, у майстерні, я почав робити макети з моїм власним ?рифтом на Dupont Cromalin щоб перевірити матеріал. Ці макети були настільки чіткими, що Polaroid використовував їх для продукції заощаджуючи час на додрукових перевірках.

дизайн
Те що виходило.

Це приклад того, що я міг отримати при такій роботі. Цей макет стоїть прямо на моєму робочому столі.

упаковка для фотоапарату
Фотоапарат.

1977 рік. Відділ продажу таки добився свого і писати почали по всій коробці.

останній дизайн
Останнє.

У 1977 році я зробив свій фінальний продукт. Дизайн упаковки та стилю для провальної моментальної відео плівки Polavision.

Напишіть і свою думку